Łokieć tenisisty – postępowanie

Ból w bocznej części łokcia może wystąpić z wielu powodów.

Problem tego typu może się pojawić w związku z zapaleniem nadkłykcia bocznego (TENDINITIS) lub też na skutek zaburzeń w procesach degeneracji i odbudowy włókien w okolicy ścięgien mięśni prostowników nadgarstka, przyczepiających się nadkłykcia bocznego kości ramiennej, w szczególności mięśnia prostownika promieniowego nadgarstka krótkiego (TENDINOSIS). W różnicowaniu bólu w okolicy nadkłykcia bocznego uwzględnić należy również radikulopatię szyjną.

Ból pojawić się może podczas czynności angażujących mięśnie prostowniki nadgarstka takich jak podnoszenie krzesła, otwieranie drzwi, a także podczas rozciągania tych mięśni i ucisku obszaru ich przyczepu.

Co więcej dysfunkcja w obrębie łokcia nigdy nie jest jedyną dysfunkcją w obrębie kończyny górnej. Często zaangażowane są również stawy w obrębie nadgarstka i staw ramienno-łopatkowy.

W Wielkopolskim Centrum Fizjoterapii terapia dobrana jest zawsze zależenie od przyczyny dolegliwości bólowych. Fizjoterapeuci z Wielkopolskiego Centrum Fizjoterapii w terapii tego schorzenia zastosować mogą wiele technik z terapii manualnej, takich jak mobilizacje i manipulacje stawów kończyny górnej i kręgosłupa. Mobilizacje tkankowe obszarów związanych z drenażem płynów kończyny górnej oraz techniki nakierowane na mięśnie i powięzi. Wśród technik stosowanych przez fizjoterapeutów z Wielkopolskiego Centrum Fizjoterapii wyróżnić można masaż tkanek głębokich, terapia mięśniowo-powięziowych punktów spustowych, rozluźnianie mięśniowo-powięziowe i wiele innych.

W Wielkopolskim Centrum Fizjoterapii doskonale wiemy, że w terapii wszystkich schorzeń ćwiczenia fizyczne mają nieprawdopodobnie dużą wartość. W scenariuszu, w którym zaburzone są procesy degeneracji i regeneracji, Fizjoterapeuci z Wielkopolskiego Centrum Fizjoterapii wykorzystują odpowiednio i indywidualnie dobrane ćwiczenia o charakterze ekscentrycznym. W procesie terapii swoje miejsce znajduje również zastosowanie fizykoterapii poprzez zabiegi między innymi ultradźwiękami i falą uderzeniową.